قالب وردپرس افزونه وردپرس

خوراکی تقویت حافظه

زمان تقریبی مطالعه 3 دقیقه
Rate this post

خوراکی تقویت حافظه

جالب است بدانید که مغز گردو و بطور کلی مغز دانه ها سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین E هستند که در جلوگیری از پیری زودرس پوست و تقویت حافظه نقش بسزائی دارند.

مصرف خوراکی های مغذی حاوی آنتی اکسیدان ها و ویتامین E می تواند از پیری زودرس پوست، زوال عقل و ابتلا به انواع سرطان ها پیشگیری کند.

در این مقاله قصد داریم تا شما را با خوراکی تقویت حافظه آشنا سازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

خوراکی تقویت حافظه

خوراکی تقویت حافظه

جالب اینجاست که اگر مغز دانه ها با شکلات تلخ که حاوی کافئین است،  مخلوط شوند، قدرت حافظه و تمرکز را جهت یادگیری مباحث علمی تا حد بسیار بالایی افزایش می دهند.

به جرات می توان گفت قدرت حافظه انسان ها را تا حد بسیار بالایی می توان با استفاده از خوراکی های مغذی مناسب تقویت کرد.

1.مصرف اسفناج برای تقویت حافظه بسیار مفید است

اسفناج به دلیل داشتن بافت گیاهی منحصر به فرد، می تواند در پیشگیری از بیماری هایی چون آلزایمر و زوال عقل، بسیار مفید باشد.

تحقیقات جدید در حوزه گیاهان دارویی، نشان داده است کسانی که از اسفناج و سبزی های دیگر استفاده می کنند، بدلیل اینکه سبزی ها حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان هستند، روند پیر شدن سلول هایشان به تاخیر می افتد.

اسفناج به دلیل داشتن آنزیم هایی خاص که در برگ هایش نهفته است، سیناپس بین سلول ها را تسکین می بخشد و هوش انسان را تقویت می کند.

همچنین اسفناج ماده دارویی خاصی به نام فولیک اسید دارد که برای تقویت حافظه می تواند بسیار موثر باشد. مهم ترین خواص اسفناج این است که برای تسکین دردهای افرادی که دارای عارضه قلبی هستند بسیار مفید است.

حتما ببینید: روش های تقویت حافظه

خوراکی تقویت حافظه

2.معجون حاوی کشمش با عسل در تقویت حافظه بسیار موثر است

مغز برای درست فکر کردن و به یاد آوری سریع مباحث، به انرژی های تامین شده از خوراکی های مغذی نیاز دارد.

بهترین راه برای تامین سریع این انرژی، مصرف خوراکی های مغذی و شیرین است. سعی کنید هنگام خوردن صبحانه،  8 عدد کشمش را با ۲ عدد گردو میل نمایید.

همچنین اگر دوست دارید خوراکی های خوشمزه و گرم میل کنید،  می توانید یک لیوان شیر گرم را با ۲ قاشق عسل مخلوط کرده و بنوشید. همچنین اگر به خوردن شیر حساس هستید و دستگاه گوارش تان با خوردن شیر بر هم می ریزد، سعی کنید از نوشیدن شیر صرف نظر کنید و به جای شیر یک سیب پوست کنده را رنده کنید و با ۲ قاشق غذاخوری عسل مخلوط کرده و میل نمایید.

حتما ببینید: محصول تقویت حافظه

3.بادام زمینی، انگور و توت

خوراکی تقویت حافظه بسیار زیاد است. محققان ایالت تگزاس امریکا در یک تحقیق علمی دریافتند که مصرف خوراکی های مغذی چون بادام زمینی،  انگور و توت می تواند تاثیر فوق العاده ای بر عملکرد سلول های مغزی و عصبی داشته باشد و بیماری های مربوط به حافظه و زوال عقل را بهبود ببخشد.

انگور حاوی مقدار زیادی رسوراتول بوده که می تواند قدرت تمرکز و همینطور توانایی مغز را تقویت کرده و به مبارزه با اثرات کاهش حافظه بپردازد.

بادام زمینی بیشترین مقدار پروتئین را در بین سایر مغز دانه ها داراست و می تواند منبع غنی از پروتئین ها در بدن باشد تا بتواند بهترین منبع برای جبران کمبود پروتئین در بدن باشد.

بادام زمینی حاوی مقدار زیادی سلنیوم بوده است که باعث افزایش فعالیت آنتی اکسیدان ها در بدن شده و می تواند از مغز انسان در برابر بیماری هایی مانند آلزایمر و زوال عقل که قدرت حافظه را کاهش می دهند، محافظت کند.

رسوراتول موجود در انگور، موجب کاهش پلاک های حاوی پپتیدهای بتا آمیلوئید می شود. این پپتیدهای بتا آمیلوئیدها در بافت های مغز مبتلایان به بیماری آلزایمر یافت می شود. همچنین باید گفت خوراکی های مغذی مانند انگور حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان و پلی فنول هستند که می توانند تاثیرات بسیار مفیدی در تقویت حافظه و افزایش قدرت تمرکز انسان داشته باشند.

حال که انواع خوراکی تقویت حافظه را شناختید از آنها حتما برای تقویت حافظه ی خود استفاده کنید.

درباره ی سیدحسین قاسم تبار

سیدحسین قاسم تبار
من،سیدحسین قاسم تبار معتقدم همه ی ما انسان ها دارای توانایی نامحدودیم پس تمام تلاشم را میکنم تا راه های شکوفایی این توانایی های نامحدود را پیدا کنم و با شما عزیزان به اشتراک بزارم تا همه ی ما از زندگی لذت بیشتری ببریم.

مطلب پیشنهادی

تقویت حافظه

تقویت حافظه از سیرتاپیاز(مقاله جامع آپدیت 98)

زمان تقریبی مطالعه 21 دقیقه 5 (100%) 9 vote[s] تقویت حافظه توجه: این مقاله جامع است و در ابتدا تا …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =