قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / تکنیک های مطالعه و حافظه / تقویت حافظه / جلوگیری از آلزایمر با چند راهکار ساده

جلوگیری از آلزایمر با چند راهکار ساده

زمان تقریبی مطالعه 3 دقیقه
Rate this post

جلوگیری از آلزایمر

آیا تابحال برایتان پیش آمده که نزدیکان خود را نشناسید؟ یا مقدار پولی که برای خرید کالایی، باید به فروشنده بپردازید را نتوانید دقیق محاسبه نمایید؟ بله حدس تان درست است. این ها نشانه هایی از بیماری خطرناکی بنام آلزایمر است.

بیماری آلزایمر معمولا در ابتدا با علائم ساده ای چون فراموشی شروع می شود و به تدریج بسیاری از توانایی های فرد مانند ادراک، گفتار، حافظه و ضمیر ناخوداگاه را از بین می برد و در نهایت تغییرات شدیدی در خلق و خوی فرد ایجاد می کند.

همواره داشتن یک رژیم غذایی سالم و استفاده از میوه و سبزیجات و مواد غذایی مغذی، جهت جلوگیری از آلزایمر تاثیر بسزایی دارد. همچنین داشتن یک رژیم غذایی مغذی حاوی سبزیجات تازه در به تاخیر انداختن بیماری آلزایمر تاثیر بسزایی دارد و خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش می دهد.

در این مقاله قصد داریم تا شما را با روش های جلوگیری از آلزایمر، آشنا سازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

جلوگیری از آلزایمر

آلزایمر

متخصصان حوزه مغز و اعصاب، ابتلا به بیماری آلزایمر را تا حدودی ژنتیکی می دانند و برای جلوگیری از آلزایمر، همواره توصیه می کنند رژیم غذایی و تغذیه مناسبی داشته باشید. تحرک کافی و فعالیت های ورزشی و فکری و مغزی، می توانند در جلوگیری از آلزایمر بسیار مفید و مهم باشند.

نقش ویتامین B9 در جلوگیری از آلزایمر

کمبود ویتامین های خاص گروه B بخصوص ویتامین B9 توان شناختی مغز را کاهش می دهد. ویتامین B9 به همراه ویتامین B6 و B12 به بدن تان کمک می کند تا با کنترل سطح اسیدهای آمینه در خون، از اختلال عملکرد مغز و قلب جلوگیری کند. ویتامین B9 تاثیر زیادی در جلوگیری از آلزایمر و همچنین بیماری قلبی و عروقی دارد. خوشبختانه با مصرف مواد غذایی سرشار از این ویتامین، مانند سبزیجات تازه، حبوبات و لوبیا می توان از آسیب های چون زوال عقل، پیشگیری کرد.

حتما ببینید: تقویت حافظه از سیر تا پیاز

جلوگیری از آلزایمر با مصرف مواد غذایی حاوی امگا 3

مواد غذایی حاوی امگا 3 به قدری برای سلامتی حافظه مفید هستند که علاوه بر تاثیر فوق العاده آن در سلامت قلب و عروق و شفافیت پوست، امگا 3 در جلوگیری از آلزایمر و درمان آن نیز بسیار موثر است.

اسیدهای چرب امگا 3 یک ماده ضروری جهت تقویت حافظه و رشد طبیعی مغز محسوب می شود. به همین دلیل مصرف میگو و ماهی هایی مثل ماهی سفید، قزل آلا و شاه ماهی در طول هفته،  موجب تقویت حافظه وسلول های مغزی می شود. همچنین مصرف مغزهای خشکبار مثل گردو بخصوص در هنگام صبحانه و روغن زیتون در جلوگیری از آلزایمر تاثیر بسزایی دارد.

آلزایمر

چند راهکار ساده اما کاربردی دیگر برای جلوگیری از آلزایمر:

بازی با کلمات، حل معماهای دشوار، حل جدول، طرح چیستان و به طور کلی بازی های دسته جمعی بسیار مفرح و شادی بخش است و ذهن انسان را به فعالیت وا می دارد. حفظ کردن اشعار معروف از شعراء مختلف نیز می تواند در جلوگیری از آلزایمر، موثر باشد.

همچنین خواندن داستان ها یا مشاهده فیلم های گوناگون با ژانرهای مختلف، سریال ها، حفظ لغات خارجی، حفظ فرمول های فیزیک، گوش دادن به موسیقی زیبا و دلنشین و یادگیری ترفندهای فنی از جمله مواردی هستند که کمک شایانی به تقویت حافظه شما می کنند.

حتما ببینید: پکیج تندخوانی و تقویت حافظه

سعی کنید داستان ها، اشعار و شماره تلفن هایی را که به خاطر دارید، همواره و مدام تکرار نمایید. تمامی این موارد تنها با تکرار است که در حافظه بلندمدت شما ماندگار خواهند شد. بنابراین هر چیزی را که می‌خواهید در حافظه تان ماندگار کنید، مدام تکرار کنید. در تکرار عبارات و جملات، انتخاب نوع کلمات بسیار مهم هستند. کلماتی که انتخاب می کنید باید زیبا، دلنشین باشند تا تکرار این کلمات برایتان خوشایند باشد.

سعی کنید یک تصویری از خاطرات قدیمی یا یک عکس خانوادگی را به دقت نگاه کنید سپس چشم های خود را ببندید و به توصیف آن خاطرات برای اطرافیان تان بپردازید.

همواره سعی کنید به جای نشستن و خوردن خوراکی های پرچرب، بلند شوید کمی قدم بزنید و نفسی تازه کنید.

درباره ی سیدحسین قاسم تبار

سیدحسین قاسم تبار
من،سیدحسین قاسم تبار معتقدم همه ی ما انسان ها دارای توانایی نامحدودیم پس تمام تلاشم را میکنم تا راه های شکوفایی این توانایی های نامحدود را پیدا کنم و با شما عزیزان به اشتراک بزارم تا همه ی ما از زندگی لذت بیشتری ببریم.

مطلب پیشنهادی

تقویت حافظه

تقویت حافظه از سیرتاپیاز(مقاله جامع آپدیت 98)

زمان تقریبی مطالعه 21 دقیقه 5 (100%) 9 vote[s] تقویت حافظه توجه: این مقاله جامع است و در ابتدا تا …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + نه =