قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آموزش های پرطرفدار / تقویت مغز با روش های ساده و بسیار موثر

تقویت مغز با روش های ساده و بسیار موثر

زمان تقریبی مطالعه 3 دقیقه
5 (100%) 1 vote[s]

چگونگی تقویت مغز

تقویت مغز در میانسالی، از تخریب سلول های مغزی جلوگیری نموده و شما را آماده  مقابله با آلزایمر می نماید.

با خندیدن، به مبارزه استرس و اضطراب رفته و به این وسیله کاری جادویی در زمینه تقویت مغز انجام دهید.

از دیدن فردی که به زوال عقل مبتلا شده، احساس تأسف می کنید؟

در یخچال را باز می کنید، ولی یادتان نمی آید دنبال چه چیزی هستید؟

مابین صحبت ناگهان متوجه می شوید، اسم شخص یا چیزی را فراموش کرده اید؟

همه اینها صدای ناقوس خطری است که بی رحمانه برای شما بصدا در آمده است. این آوای نفرت انگیز را با انجام ایده هایی در جهت تقویت مغز جدی بگیرید.

روش های تقویت مغز

  • ورزش

ورزش کردن

تحرکات جسمی یا ورزش، همیشه با نشاط و شادابی روحی همراه است. این موضوع ناخودآگاه در بهبود حافظه تأثیر دارد.

 ورزش حتی در میزان کم و نوع ساده آن از قبیل دوچرخه سواری، پیاده روی و یا راه رفتن بر تردمیل در تقویت سلول های مغزی مؤثر می باشد.

  • مراقبه یا مدیتیشن 

مراقبه که یک نوع روش تسلط بر ذهن است، به دو حالت دیده می شود:

  • مراقبه متمرکز

در این حالت بر روی چیز خاصی متمرکز می شویم. مانند یک تصویر یا یک جمله و …

  • مراقبه نظارت باز

یعنی تمرکز ذهن به چیزهایی که در اطراف اتفاق می افتد و فرد بدون کوچکترین واکنشی فقط ملاحظه و نظارت دارد.

مدیتیشن باعث تعالی شخصیت انسان می شود. هدف از این کار رسیدن به آرامش و دور شدن از استرس در لحظه حال و تقویت مغز است.

  • یاد گرفتن چیزهای جدید

آموختن هر چیز نویی مانند یک زبان جدید، مستلزم فعالیت مغزی بیشتری است.

همینطور آموزش یک ساز جدید موسیقی که در همه حال باعث ایجاد روحیه نشاط در انسان می شود. این شادی ضد استرس محسوب شده و در تقویت مغز اثر گذار است.

حتما ببینید: پکیج تقویت حافظه

  • اثرات خواب

خوابیدن

مسئله چگونگی خواب  و مدت زمان آن در رابطه با قدرت حافظه مؤثر است.  

قدرت حافظه با داشتن خوابی نامنظم، پریشان و بیدارشدن گاه و بیگاه در زمان خواب ممکن است دچار  اشکال شود.

در صورتی که اگر خواب بصورتی یکپارچه و در مدت زمان مناسب انجام بپذیرد، به بهبود و سلامتی حافظه کمک می کند.

  • نقش تنفس عمیق و خندیدن در تقویت مغز

نفس عمیق

تنفس عمیق در بالا بردن سطح اکسیژن و افزایش جریان خون کمک می کند. خندیدن هم باعث تحریک قسمتهای مختلف مغز می شود.

در هردوی این موارد میزان استرس کاهش یافته و باعث می شود که عملکرد مغز تقویت یابد.

حتما ببینید: افزایش تمرکز با چند راهکار ساده و مؤثر

  • غذاهای مؤثر در تقویت مغز

استفاده از غذاهایی که از مواد شیمیایی گیاهی یا فلاونوئیدها ساخته شده اند، جهت تقویت حافظه بسیار مهم است.

این مواد شامل توت های تیره، سیب، بروکلی، توت فرنگی و میوه بلوبری و… است.

بلوبری

مثلاً بلوبری بخاطر آنتی اکسیدان مانع از ضایعات مغزی می شود.

قهوه

مصرف چای، چای سبز و قهوه کافئین دار موجب بهبود توانایی های ذهنی است.

غذاهایی که دارای اسیدهای چرب امگا 3 هستند، مانند گردو و ماهی سالمون.

نوشیدن آب میوه هایی نظیر آب هویج و سبزیجات با آنتی اکسیدان موجود از سلول های مغزی محافظت می کند.

بعد از ثبت نام به صورت اتوماتیک به صفحه ی هدایا منتقل میشوید

درباره ی سیدحسین قاسم تبار

سیدحسین قاسم تبار
من،سیدحسین قاسم تبار معتقدم همه ی ما انسان ها دارای توانایی نامحدودیم پس تمام تلاشم را میکنم تا راه های شکوفایی این توانایی های نامحدود را پیدا کنم و با شما عزیزان به اشتراک بزارم تا همه ی ما از زندگی لذت بیشتری ببریم.

مطلب پیشنهادی

آموزش هدفگذاری از سیر تا پیاز(جامع)

زمان تقریبی مطالعه 15 دقیقه 5 (100%) 3 vote[s] آموزش هدفگذاری از سیر تا پیاز سلام خدمت شما دوستان عزیز …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =